Usturoiul Sfântului Andrei

Credit foto: ultimathule/2012/shutterstock.com
Credit foto: ultimathule/2012/shutterstock.com

Usturoiul este o sursă bună de magneziu, vitamina B6, C și B1. Este bogat în fosfor, seleniu, calciu, potasiu și fier. Faima lui este că reduce riscul apariției bolilor de inimă. Studiile au demonstrat că o dietă bogată în usturoi scade tensiunea arterială, subțiază sîngele, scade nivelul colesterolului rău și îl crește pe cel al colesterolului bun. Usturimea lui se datorează unor compuși bogați în sulf, care relaxează vasele de sânge
și îmbunătățesc circulația. Usturoiul poate fi folosit și ca antiinflamator (e bine să îl mâncăm în caz de răceală sau
în cazul unui atac de astm) și este un agent antibacterian (poate distruge chiar unele bacterii rezistente la medicamente). Unii oameni de știință atribuie alicinei din usturoi proprietăți de antibiotic (după cum alții susțin că această substanță previne îngrășarea). Alicina se eliberează numai în momentul în care cățelul de usturoi este tăiat sau zdrobit. Cu cât este tocat mai mărunt sau pisat mai bine, cu atât efectul terapeutic va fi mai puternic. Unele studii arată că marii consumatori de usturoi (de câteva ori pe săptămână) prezintă un risc considerabil mai scăzut de a dezvolta cancer de colon și stomac. Usturoiul poate combate trei complicații date de diabet:
nefro­patiile, reti­nopatiile
și nevro­patiile, datorită conținutu­lui de antioxidanți. Consumul de usturoi crud ajută organismul să elimine toxinele, efectul vizibil fiind însă reducerea acneei.

Deși s-ar zice că mirosul de usturoi nu este potrivit pentru o cină romantică, grecii și egiptenii îl preferau pentru proprietățile lui afrodiziace. Cum să facem astfel încât să ne alegem cu aceste virtuți ale lui, să alungăm eventualii vampiri și vârcolaci care ne-ar putea amenința, fără însă a alunga și oamenii din preajma noastră?
1 Putem să includem undeva
în meniu mere, spanac, mărar și pătrunjel.
2 Înainte de masă sau în timpul mesei am putea bea puțin lapte gras: grăsimea din lapte ajută la eliminarea mirosului.
3 O soluție mult mai bună pentru digestie: se înlocuiește laptele cu ceai verde, consumat înainte, în timpul mesei sau după masă.

 

Sos de usturoi

Ingrediente pt. 4 porții
•  2 linguri ulei • 4 căței de usturoi
• 1,5 linguri făină • 200 ml zeamă de la castraveciorii murați • 100 ml apă • 1 praf maghiran uscat și tocat • sare, piper

Se curăță și se toacă usturoiul; se  prăjește puțin în ulei, într-o tigaie adâncă; se adaugă făină și se călește, amestecând. Se stinge cu zeamă de la castraveți și apă.
Se bate energic sosul și se reduce focul; se lasă să fiarbă 15 min., amestecând. Cu puțin înainte de a fi gata, se adaugă maghiran, sare și piper. Sosul se servește la cartofi fierți, friptură de porc sau legume la cuptor.
Preparare: 30 minute

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*