Spune adio cojii de portocală!

credit: Burda Romania
credit: Burda Romania

În urmă cu 100 de ani, celulita nici nu avea un nume! Abia începând cu
anii ’70 ea a devenit cel mai temut dușman al formei feminine.

Vine vara, fustele se scurtează, costumul de baie amenință cu dezgolirea, așa că mai toate doamnele au început să se teamă de „coaja de porto­cală“ din locuri secrete, dar nu suficient ascunse. Cum putem avea peste tot o piele suplă, netedă, fermă, elastică, perfect întinsă? Putem face împotriva celulitei și altceva decât proceduri cosmetice, electromecanice, magnetice sau pneumatice, care costă mult și dau efecte care durea­ză un sezon?
Un rău feminin
Aspectul de „coajă de porto­cală“ al pielii apare cel mai des (dar nu exclusiv!) la femei. Celule grase au și bărbații, dar la ei țesutul conjunctiv care le leagă este mai elastic și permite creșterea în volum a acestora. La femei, în schimb, acest țesut este rigid; în plus, stratul exterior al pielii este subțire, astfel că orice „umflare“ a celulelor grase deformează linia pielii și devine vizibilă sub formă de „dealuri și văi“. Cu alte cuvinte, cu cât avem mai puțină grăsime în corp, cu atât avem mai multe șanse să scăpăm de „coaja de porto­cală“. Cel puțin teoretic… Aceasta deoarece distribuția grăsimii ne poate juca feste: o femeie cu un modest procent de 17% grăsime în corp o poa­te concentra în cel mai nefericit mod la suprafața pielii de pe coapse și fese…
Cine determină această distri­buție? În primul rând, hormonii – până de curând se vorbea numai despre estrogen, dar de curând s-a descoperit și participarea insulinei, adrenalinei și noradrenalinei, dar și a hormonilor tiroidieni. Acțiunea aces­tor hormoni poate fi deter­minată genetic – de obicei, dacă mama are celulită, este probabil că și fiica va avea.
Nici modul de viață contemporan citadin nu ne ajută prea mult: fumatul, consumul de alimente grase, dulci și mai ales lipsa de mișcare sunt factori agravanți. Practic, atunci când stăm pe scaun foarte mult timp, mai ales „picior peste picior“, sau când stăm în picioa­re aproape nemișcate ore în șir, aproape  că putem „simți“ cum se formează celulita – de fapt, ceea ce simțim este circu­la­ția îngreunată, deci intoxicarea progresivă a țesuturilor res­pective. Obiceiul de a purta tocuri înalte o zi întreagă și mai ales lenjeria strâmtă, cu elastice, care ne presează în locurile cele mai diverse nu fac decât să agraveze situația.
Ce putem face
Am văzut că celulita este produsul unei serii de factori; de aceea, pentru a o reduce, este bine să abordăm cât mai mulți dintre ei, poate pe toți. Există, desigur, masaje și alte tratamente locale care pot face răul să dispară pentru o perioadă, dar cele mai durabile efecte le vom obține dacă operăm în sfera stilului de viață.
Aceasta înseamnă în primul rând reducerea sau chiar re­nun­țarea la fumat și alcool, dar și mai multă mișcare – cel puțin 30 minute de mers pe jos pe zi, plus sport de cel puțin 3 ori pe săptămână. Apoi încer­cați și o schimbare de look: înlocuiți hainele foarte strâmte, care contribuie la formarea celulitei și vă pot face să arătați ca un soi de „jambon legat cu ață“, cu haine mai lejere, care lasă țesuturile să respire și permit pielii să se întindă în pace. Nu uitați nici de alimen­tație: alături, în stânga, vedeți ce aveți de făcut. Acționând simultan și concertat din toate aceste direcții, veți vedea că în curând celulita nu va mai fi o problemă atât de mare pentru dvs.

Care sunt prietenii celulitei?
1 Alcoolul – deshidratează, afectează circulația periferică și încetinește absorbția substanțelor care ajută la arderea grăsimilor (vitamina C, zinc,
calciu).
2 Fumatul – afectează capi­larele, înrăutățind circulația sangvină și favorizând astfel acumularea de toxine.
3 Grăsimile saturate – din carne (mai ales roșie) și lactate grase – „umplu“ progresiv celulele grase deja existente. Le puteți înlocui foarte bine cu pasăre, pește și lactate cu un conținut redus de grăsimi.
4 Alimentele rafinate și procesate, inclusiv produse fast-food – conțin sodiu, îndulcitori, glutamat și alți aditivi care depun toxine în piele. Preparați în casă gustările, condimentate mai mult cu ierburi aromate decât cu sare.
5 Dulciurile concentrate – pateuri, dulcețuri, prăjituri de cofetărie, ciocolată cu lapte, biscuiți foarte dulci – afectează echilibrul insulinic, favorizând depunerea de grăsime. Sunt de preferat cerealele integrale combinate cu fructe proaspete sau chiar uscate.
6 Cafeaua în exces – afectează circulația sangvină, dar mai ales drenarea limfatică, favorizând acumularea de toxine în organism. Este de preferat să consumați cca 1 ceașcă de cafea pe zi, eventual ceai verde și de plante.

Care sunt aliații noștri?
1 Fructele proaspete – în special fructele de pădure, bogate în antioxidanți (mure, afine, coacăze, fragi și căpșuni), dar și cireșe, mango, papaya, banane, portocale, grapefruit și mere. Încercați să consumați fructe cât mai natural cultivate.
2 Legumele proaspete – în special cele cu frunze, cum sunt spanacul, broccoli și conopida, dar și fenicul, roșii și morcovi. La fel ca fructele, legumele bogate în antioxidanți ajută organismul să se împotrivească atacului radicalilor liberi, eliberați de factorii de poluare a organismului (cum sunt tutunul și alcoolul, dar și noxele inhalate zilnic în oraș).
3 Proteinele ușor digerabile – carne slabă, pește, ouă, soia – furnizează „substanță“ pentru regenerarea țesutului conjunctiv.
4 Alimentele diuretice: pepene, castravete, țelină, ceapă, sparanghel – combat retenția de apă, respectiv de toxine.
5 Sursele de grăsimi sănătoase  – pește gras, semințe și nuci – reglează metabolismul grăsimilor.
6 Cafeaua – de uz extern! masajele cu produse care conțin cofeină sunt foarte eficiente în combaterea locală a aspectului de coajă de portocală.
7 Apa – 1-2 l apă pe zi ajută la evacuarea sănătoasă a toxinelor din organism. Pentru a optimiza acest efect, unii specialiști recomandă să ne
începem ziua cu un pahar cu apă fierbinte cu suc de lămâie.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*