Cumpăna stresului

Credit foto: Blaj Gabriel/2012/shutterstock.com
Credit foto: Blaj Gabriel/2012/shutterstock.com

Nutriția ne ajută să facem față cu brio tuturor cerințelor cotidianului

Să fii frumoasă, radioasă, trează, sănă­toasă, în formă, veselă, concentrată, creativă, eficientă și, dacă se poate, și blândă… Cam atât se așteaptă de la o femeie în zilele noastre agitate. Dacă uneori simțiți că este pur și simplu prea mult, gândiți-vă mai întâi dacă nu cumva faceți vreo eroare de alimentație. E foarte important să nu săriți peste micul dejun, dar nici să nu-l sabotați înlocuindu-l cu o simplă cafea. Micul dejun trebuie să aibă fructe, cereale integrale și lactate care furnizează energie și o eliberează lent, pe tot parcursul dimineții dvs. pline de solicitări.  În timpul zilei încă și mai solicitante, nu stați flămânzind și aștep­tând vreo cină panta­gruelică, ci luați gustări mici și mai ales hidratați-vă din belșug, nu numai de dragul rinichilor, dar și de dragul creierului dvs.

Aliații tăi
Magneziul redă echilibrul nervilor noștri. Îl găsim în banane, spanac și bro­ccoli.
Vitaminele din grupul B ne aduc sprinteneală în gândire, deoarece consolidează membranele terminațiilor nervoase.  Le obținem mai ales din alimente proteice (fasole, mazăre, năut, soia, semințe de floarea-soarelui).
Aminoacizii tirozină și triptofan stimulează regiunile cerebrale responsabile pentru buna dispoziție și prevedere. Le puteți aduna hrănindu-vă cu ouă, carne slabă, ananas și arahide.
Vitaminele A, C și E din ardei grași, mor­covi, citrice și nuci ne protejează organismul de efec­tele nocive ale stresului.
Fierul sprijină producția de sânge de calitate, deci sprijină implicit oxigenarea creierului, pentru o funcționare optimă.

Aliații stresului
De multe ori sperăm să ne alinăm stările produse de stres cu diverse „alimente de consolare“. Pe termen lung însă, substanțele pe care le conțin acestea se dovedesc a nu fi indicate… exact în perioadele de stres.
Cofeina din cafea și ceaiul negru ne face mai atenți pe termen scurt, dar orice depășire a dozei optime ne poate face nervoși și nerăb­dători. Acidul fosforic din cola potențează acest efect.
Acidul benzoic (conservant pentru maio­ne­ză, conserve de carne, sosuri de salate, gumă de mestecat – E 210)  consumat în exces în pe­rioadele de stres poa­te produce aritmii cardiace sau pete pe față (manifestări tipice de stres).
Histaminele din mezeluri, vin roșu și caș­caval tind să reducă tensiunea, ceea ce poate duce la stări de oboseală sau amețeală.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*