Cum să avem (și) vara picioarele ușoare

Credit foto: Andrii Muzyka/2012/shutterstock.com
Credit foto: Andrii Muzyka/2012/shutterstock.com

Persoanele care stau mult în picioare sau așezate își suprasolicită circulația venoasă. Acest proces se amplifică galopant vara, când vasele de sânge se dilată, sângele se acumulează, iar picioarele încep să se umfle și să devină dureroase. Există însă tratamente care ne pot ajuta să menținem elasticitatea venelor.

 
Mișcare
Este calea cea mai sigură pentru a ne feri se senzația de picioare de plumb. Fiecare pas activează muș­chii gambelor, care susțin venele. Cele mai indicate sunt sporturile de anduranță, cum sunt ciclismul și joggingul sau varianta lui numită ChiRunning, care acum face carieră în Statele Unite. Creată în 1999 de către un maratonist care avea în același timp și experiența practicii taiji, această metodă este considerată acum cea mai sigură pentru orice organism: senzația de efort este minimalizată, ca și pericolul apariției accidentelor, în plus mintea se odihnește și se destresează. Pe termen lung, beneficiul constă în normalizarea cir­culației energiei vitale chi în tot corpul. Alergarea chi presupune păs­tra­rea coloanei drepte, aplecarea ușoară a corpului spre înainte, astfel încât întreaga mișcare să pornească din bazin. Mișcarea brațelor se minimalizează, ele sunt foarte relaxate și urmează mișcarea bazinului. Se aleargă rulând întreaga talpă și privind un punct în depărtare, spre care se canalizează întreaga energie ca un tigru la vânătoare.
Dușuri reci
Un tratament foarte bun pentru vene sunt și dușurile alternative calde-reci  făcute dimineața, ca și exercițiile de tip water-gym făcute în apă rece. Dacă nu sunteți obișnuiți cu aceste tratamente, începeți cu un duș cu apă rece, deplasând jetul de apă de-a lungul piciorului drept, de jos în sus, pe exterior. Apoi se coboară pe același picior, pe interior. Se trece apoi la al doilea picior. Dacă nu su­por­tați mai mult, nu tre­ceți la partea de sus a corpului; acest tratament este absolut suficient pentru circulația la nivelul picioarelor.
Delicii pentru vene
Alimentația ne poate ajuta și ea. Țelina purifică sângele și ajută la eliminarea stagnărilor în circulația venoasă. Strugurii, fructele de pădure, ceapa roșie și măslinele conțin flavonoide care fortifică venele, le păstrează pereții elastici și mențin fluiditatea sângelui. Afinele pot chiar înlătura unele cheaguri din vene. Efect secundar cât se poate de îmbucurător: aceste delicii sunt toate hipocalorice, iar la rândul lui slăbitul înseamnă în sine o ușurare pentru vene.
Plante de leac
Extractele de viță-de-vie roșie sau din semințe de castan ameliorează irigarea cu sânge și mențin elasticitatea pereților vasculari. Este de folos și o cură de câteva săptămâni cu un ceai din amestec de hrișcă și trifoi.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*