Cum să avem energie toată ziua?

Credit foto: Mitarart/Fotolia.com
Credit foto: Mitarart/Fotolia.com
Credit foto: Mitarart/Fotolia.com

Există câteva trucuri recomandate de medici care vă pot transforma dintr-un leneș într-un exemplu de eficiență și 
vitalitate:
1 Nu atârnați în pat și începeți ziua 
în lumină!
Cel mai bine este să vă treziți în fiecare zi la aceeași oră și să deschideți rapid draperiile sau jaluzelele sau, dacă trebuie să vă treziți la ore la care este încă întuneric, să aprindeți cu generozitate toate luminile din casă. În absența luminii, ciclul somn-veghe își va urma tendința naturală de a dobândi o întârziere de 12 minute în fiecare zi – în consecință, vom avea tendința să dormim mai mult cu fiecare zi ce trece, să ne trezim  mai târziu. Baia de lumină de dimineață (de cel puțin 30 de minute) determină însă funcționarea creierului conform unui ciclu de 24 de ore – în consecință, ne va fi ușor să ne trezim în formă în fiecare 
zi la aceeași oră.
2 Nu abuzați de carbohidrați!
Chiar dacă sunt de calitate (cereale 
integrale, leguminoase, legume, fructe), carbohidrații nu sunt totuși o rezervă energetică de primă calitate. Este mai bine să faceți mai mult loc proteinelor (animale sau vegetale)!
3 Beți cafeaua… inteligent!
Faptul că începeți ziua dând pe gât 
o cană de cafea nu este deloc o garanție că veți rămâne treji și gata de acțiune nici măcar până la prânz! Pe măsură 
ce ziua avansează, în corp se acumulează în mod natural substanța numită adenozină, care induce somnul. Spre după-amiază începe deci să ni se facă somn, iar efectele cafelei de dimineață nu se mai simt deja deloc – deci vom bea cea de-a doua cafea. Dacă însă ne vom lua cafeaua mai târziu, eventual după prânz, este posibil să ne limităm 
la una pe zi – unii susțin că în felul 
acesta aducem reale beneficii sănătății.
4 Respectați mesele!
Poate vi se pare plicticos, pentru că vi se spune încă din copilărie, dar este cu adevărat mai avantajos să mâncați de trei ori pe zi la același ore, decât să săriți peste mese și să ronțăiți toată ziua, ba un meniu, ba o alună, ba „ceva mic și dulce“.  Ritmul în care ne alimentăm este legat de ritmul activităților noastre: frustrând organismul de mâncare, el va tinde să recupereze ulterior – și chiar să exagereze!
5 Nu vă culcați obosiți!
Este un paradox, dar funcționează: cine se culcă odihnit, se trezește odihnit! Oricât de obosiți ați fi seara, nu vă culcați direct, ci alocați un timp oarecare pentru a vă relaxa cel puțin mintea. Decât să stați în fața calculatorului nevigând pe canale de socializare, mai bine citiți câteva rânduri sau uitați-vă la un film sau o emisiune oarecare.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*