Băuturile de vară îngrașă?

Credit foto: Yuri Arcurs/2012/shutterstock.com
Credit foto: Yuri Arcurs/2012/shutterstock.com

Când afară totul arde, principala preocupare a fiecăruia este să găsească o băutură „de la gheață“. Răcoritoare gustoase, plăcute, s-ar zice că licorile care ne sting focul din interior nu ne mai îngreunează cu alte calorii. Din păcate, nu este așa – nu în toate cazurile!

Când nici o frunză nu se mișcă și termometrul este în plină ascensiune, fiecare se gândește la modalități de răcorire cât mai eficiente, mai gustoase și mai elegante. Chiar dacă nu organizăm un cocteil-party la piscină, tot ar trebui să avem frigiderul dotat cu tot ceea ce ne trebuie pentru răcorire!
Lista de cumpărături
Numărul unu este, desigur, un dispozitiv de făcut gheață – este foarte important să avem mereu la îndemână gheața, deoarece consumând băuturile la temperatura camerei nu ne vom stinge setea și vom căuta mereu ceva mai bun pentru răcorit. Și de obicei știm că asta înseamnă și ceva mai caloric… De­­sigur, există și opțiunea orientală, consumul de băuturi fierbinți, în special ceai, verde sau de plante, dar se știe că nu toată lumea agreează acest mod de răcorire. Apoi tre­buie să avem grijă ca frigiderul să conțină fructe proaspete, mai ales lămâi și limette, dar și alte citrice. Apoi sucuri de fructe fără za­hăr adăugat, apă minerală și apă pla­tă din belșug, bere la sticlă sau la doză. Pentru petreceri, ar fi bine să punem în bar și niște alcooluri, dar să ne ținem departe de vin și chiar de șampanie, care nu sunt deloc prietene cu temperaturile caniculare.
Combinații mai mult sau mai puțin permise
Excepție de la regula vinului face celebra Sangria, creată în Spania fier­binte: vin roșu, suc de portocale și felii de citrice. A se consuma to­tuși în cantități moderate și pe cât posibil a se mixa acasă, unde toate ingredientele sunt proaspete și fără aditivi. Dacă vă plac cocteilurile cu băuturi distilate, puteți încerca cele mai diverse combinații, însă bogat stropite cu apă minerală. Sunt de preferat astfel de creații proprii licorilor extrase direct din sticlă, care adesea conțin mai multe calorii decât o băutură normală. Re­gulă de fier, mai ales la petreceri: nu consumați băuturi alcoolice una după alta, ci alternați mereu cu un pahar de apă minerală sau limonadă. Tot pentru petreceri, mai ales pentru orele mici ale dimineții: combinațiile moderne de ener­gi­zante cu alcool pot reprezenta un factor de risc atât pentru activitatea cardiovasculară, cât și pentru siluetă. Energizantele conțin zaharuri, care se vor combina cu alcoolul și se vor așeza pe undeva pe talia petre­cărețului.
Berea produce colăcei?
Numai excesul de bere are șansa de a ne îngreuna. Un studiu recent efectuat la Madrid a demonstrat că un consum zilnic moderat de bere nu are niciun fel de consecințe asupra siluetei, nici ca greutate și nici ca formă. Cu două beri de 330 ml pe zi (bărbații) și una singură (femeile – la ele, metabolismul alcoolului este ușor diferit) „burta“ de bere este un mit demontat. Însă nimeni nu ne mai garantează asta odată ce depă­șim această linie mediană. O bere standard are cca 45 calorii per 100 ml, una fără alcool, 17 calorii. Niște nutriționiști oleacă mucaliți au calculat ce activități fizice ar trebui să prestăm ca să ardem caloriiile aduse de fiecare bere pe care o bem în plus față de consumul moderat: 16 minute de mers pe jos energic, 11 minute de alergare ușoară, 23 de minute de cărat crose de golf pe teren accidentat, 88 de minute de bowling, 38 de minute de dans înfocat, 19 minute de pedalat repejor. Aveți timp?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*